Blog

5 причини редовно да включвате супа в менюто си

by in Публикации 14 ноември 2019

Историята на супата е почти толкова стара, колкото историята на готвенето. Откакто хората открили огъня и започнали да готвят, те приготвяли течен бульон с парченца различни растения, корени, месо – първите супи в човешката история.

В продължение на хилядолетия изкуството за приготвяне на супа се е развило и е достигнало кулинарни висоти. Днес различните райони по света имат традиционни рецепти за любими супи, които могат да съдържат зеленчуци, месо, бобови и зърнени храни. Има бистри супи, гъсти супи, крем супи, консервирани и дехидратирани супи като SoupMeUp. Общото между всички супи е, че са вкусна, полезна и засищаща храна, и че има много причини да ги включваме редовно в менюто си. Ето поне 5 от тях:

  1. Супата е начин да включите в менюто си повече зеленчуци

Със сигурност че знаете колко полезни са зеленчуците! Световната Здравна Организация препоръчва да ядем по минимум 450 г зеленчуци и плодове на ден. Много малко хора обаче покриват този минимум. През студените сезони, когато пресните салати не са особено атрактивни, супите са чудесен начин да включим повече зеленчуци в менюто си!

  1. Супата помага да поддържаме желаното тегло

Проучвания (https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1038/oby.2005.123) показват, че супата може да бъде много полезно средство за регулиране на теглото! Супата създава усещане за ситост. Ежедневната ѝ консумация води до по-добър резултат при контрол на теглото, отколкото ако същото количество калории се приема за сметка на храни с по-голяма хранителна плътност. Доказано е също, че консумацията на супа намалява общия прием на калории за 1-2 дни. Не само, че супата може да помогне да постигне на желаното тегло, но помага и за неговото задържане за по-дълго време! Важно е само да се консумира редовно и да бъде предпочитана прес сухи храни като тестени и сладки изделия.

  1. Супата може да бъде пълноценно хранене

Една богата супа, приготвена с много зеленчуци, протеини (месо, бобова култура или тофу), зърнен компонент (ориз, киноа, ндули и т.н) и полезни мазнини може да бъде достатъчно хранителна и засищаща, така че да служи за вкусен лек обяд или вечеря.

  1. Супата помага да сме добре хидратирани

Приемът на достатъчно вода и течности може да бъде предизвикателство за мнозина – особено през студените месеци, когато по-рядко усещаме сигнала за жажда. Редовното хапване на супа, която е с високо водно съдържание, е начин да приемем допълнително течност и да намалим риска от дехидратация.

  1. Супата се готви лесно и може да бъда замразена

Приготвянето на супа е сравнително лесно, но най-хубавото е, че ангажиментът е почти еднакъв независимо дали готвим една доза, две или три. Освен това супата се замразява и размразява лесно. Ето защо отличен начин да спестите време е да готвите супа в най-голямата тенджера, която имате и да замразите няколко порции за дни, в които няма да имате време да готвите. А ако сте пропуснали да го направите или сте в движение, винаги може да си разтворите пакетче SoupMeUp и да се насладите на порция вкусна, топла и хранителна супа.

About Maggi
Аз съм Маги, възпитаник на CSNN, автор, блогър, посланик на Food Revolution, на добрата храна и на идеята за по-здравословен живот. Добре дошли в моя вкусен и шарен свят!
    Количка